In naturalistic photography, I often use the compositions that we encounter in everyday life. People are less able to let a snowflake, the colours of autumn or the compositions of stones along the way take effect and to see this as a kind of art of nature. These „phenomena“ are expressed through a part of my „lifelike“ photos. These wonderful and bizarre things, i.e. the beauty and fantasy that surrounds us, are brought into the viewer’s perception. For they are valuable, but they have no prize, they are to be awarded, but they have not „completed“ any juried exhibitions. Through the photos there is a reproduction of remarkable moments that have appealed to me or impressed me and often through the fact that the perfection of nature seems immeasurable.
Bei der naturalistischen Fotografie, nutze ich oft die Kompositionen, die uns auch im Alltag begegnen. Menschen sind weniger in der Lage, eine Schneeflocke, die Farben des Herbstes oder die Kompositionen von Steinen am Wegesrand wirken zu lassen und auch dies als eine Art Kunst der Natur zu sehen. Durch einen Teil meiner “naturgetreuen“ Fotos werden diese „Phänomene“ zum Ausdruck gebracht. Diese wunderbaren und bizarren Dinge, also die Schönheit und Phantasie, die uns umgibt, wird in die Wahrnehmung des Betrachters gerückt. Denn sie sind wertvoll, aber sie haben keinen Preis, sie sind auszuzeichnen, sie haben aber keine jurierten Ausstellungen „absolviert“. Es findet durch die Fotos eine Wiedergabe von beachtenswerten Momenten statt, die mich angesprochen oder beeindruckt haben und oftmals dadurch, dass die Perfektion der Natur unermesslich scheint.